Gralla/Dolçaina IP
Dades generals
Nom de l'assignatura | Gralla instrument principal | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | Anual | ||
crèdits ECTS | 97 | ||
Valor total en hores | 2910 |
Hores presencials lectives: 180 Altres hores presencials: 40 Hores per treballs dirigits (no presencials): Hores per estudi i aprenentatge autònom: 2690 |
|
Professor/a | Daniel Carbonell | ||
Departament | Música Tradicional |
Objectius concrets de l’assignatura | Blocs temàtics | Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
cap
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Consultar document general de Competències-Matèries.
Resultats aprenentatge (objectius generals)
Consultar document general de Resultats-Matèries.
Objectius concrets de l’assignatura
- Eixamplar l'horitzó musical i professional i complementar la pròpia formació global mitjançant la militarització amb un instrument de l'àmbit de la música tradicional.
- Desenvolupar la versatilitat i capacitat d'adaptació a situacions diverses i la possibilitat d'auto formació permanent.
- Assimilar i aplicar de maner pràctica tota mena d'elements conceptuals, teòrics i metodològics específics d'aquesta especialitat, i aprofundir en els seus elements interpretatius específics.
- Dominar les tècniques interpretatives dels instruments de doble canya de la musica tradicional.
- Conèixer i interpretar amb excel·lència el corpus de repertori vinculat a l'instrument.
- Assimilar les digitacions dels instruments principals de la família d'oboès populars catalans.
Familiaritzar-se amb les tècniques d'ús i construcció de les canyes
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
Conceptuals
Particularitats i repertori de l'instrument, adaptat a les necessitats de cada estudiant. Criteris d'interpretació aplicats al repertori de l'instrument.
Elements conceptuals variables segons modalitat o context d'estudis. Elements constructius i principis bàsics de la tècnica.
Procedimentals
Tècniques interpretatives i comunicatives pròpies de l'instrument en l'àmbit de qüestió, d'acord amb un tractament curricular individualitzat.
Aplicació de criteris històrics a la interpretació. Tècniques instrumentals aplicades a la comprensió global de l'àmbit musical específic. Lectura a vista. Utilització adequada de l'instrument en situacions i contextos diversos. Tècniques d'improvisació en tots els llenguatges propis del genere musical.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
La metodologia d'ensenyament-aprenentatge en les classes individuals comport un treball de seguiment del progrés de l'estudiant i de guiatge. El treball autònom comport l'estudi personal i la preparació de les obres a treballar a classe. La metodologia d'ensenyament-aprenentatge en les casses col·lectives comporta sessions de treball conjunt i col·lectiu, i classes de consciencia corporal. El treball autònom comporta l'aplicació d'aquests continguts a la pràctica instrumental
Planificació de les activitats (descripció i temporalització)
Les activats necessàries per a assolir els objectius didàctics i els continguts de l'assignatura d'instrument principal constaran de diferents models com: audicions i concerts, activats de síntesi, activitats de deducció, classes setmanals individuals i classes col·lectives mensuals, entre d'altres.
Pacte amb l'estudiant -inicial i en revisió periòdica- sobre l'enfocament de l'assignatura, tenint en compte la seva inclinació i la incidència especial en els estils i les formes interpretatives més significatives. Procés progressiu d'especialització, de construcció d'habilitats d'autoaprenentatge i d'autonomia. Treball amb els companys que incentivi l'esperit de col·laboració i de crítica constructiva. Desenvolupar una orientació professional concreta.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
El sistema d'avaluació és l'avaluació contínua, fonamentada en una avaluació´diagnòstica i concretada en una avaluació sumativa que dóna lloc a la qualificació final. L'avaluació contínua es realitza a través de diferents registres d'avaluació derivats d'activats concretes d'avaluació com el progrés a classe i la realització d'audicions o concerts
Avaluació Contínua
Activitat o registre d’avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
Audició | Meitat del primer semestre
|
40% |
Audició
|
Final del primer semestre
|
40% |
Audició
|
Meitat del segon semestre
|
40% |
Audició
|
Final del segon semestre
|
40% |
Feu clic aquí per escriure. | Feu clic aquí per escriure. | Feu clic aquí per escriure. |