ESMUC
> L'Escola
> Departaments
> Producció i Gestió
> Assignatures
> Dimensió econòmica del sector musical
Dimensió econòmica del sector musical
Dades generals
Nom de l'assignatura | Dimensió econòmica del sector musical | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 2n semestre | ||
crèdits ECTS | 4 | ||
Valor total en hores | 120 |
Hores presencials lectives: 30 Altres hores presencials: 10 Hores per treballs dirigits (no presencials): 40 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 40 |
|
Professor/a | |||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
CT3-CT4-CT6-CT7-CT9-CT11-CT15
CG10-CG16-CG17-CG18-CG19-CG24-CG27
PG8-PG9-PG10-PG12-PG15
Objectius concrets de l’assignatura
- Utilitzar els instruments conceptuals propis de la ciencia económica per aplicar-los a l’anàlisi del sector cultural i musical
- Analitzar la realitat musical des de la seva dimensió econòmica
- Dominar els principals paràmtres econòmics que permeten quantificar el sector cultural i musical
- Entendre críticament l’impacte de l’economia en la cultura
- Situar-se davant els diferents debats sectorials, acadèmics i socials que hi ha entorn la intersecció d’aquests dos àmbits o mirades
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- La teoria econòmica i la cultura: repàs històric
- Marx
- Escola de Frankfurt
- Keynes
- El naixement i l'evolució de l'economia de la cultura
- Baumol i Bowen
- De les análisis sectorials a les indústries creatives
- Economia aplicada al sector cultural i musical
- El preu
- Els ingresos i les despeses
- El finançament
- La fiscalitat
- La renda i el consum
- La despesa pública: principals conceptes
- L’impacte econòmic: directe, indirecte, induït
- La música en xifres
- El negoci musical
- Les principals fonts estadístiques
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
L’assignatura combinarà una metodologia basada en l’aportació de conceptes i recursos per part del professor amb la recerca per part dels estudiants.
Planificació de les activitats (descripció i temporalització)
Classes participatives amb suport informàtic (1,5 hores setmanals)
Activitats participatives relacionades amb els continguts teòrics (1,5 setmanals)
Activitats d'avaluació (durant el curs)
Elaboració i presentació d'un treball escrit (al final de l'assignatura)
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris
Es valora:
- L’assistència i la participació activa en els debats proposats.
- La capacitat d’entendre i fer propis els conceptes treballats a classe.
- L’adquisició d’uns coneixements bàsics pel que fa a conceptes i a continguts tractats a classe i en els documents proposats com a lectura
Per fer el seguiment, es proposaran lectures sobre les quals caldrà fer comentaris de text i breus presentació a classe.
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Assistència i participació activa | Tot el curs | 15% |
Treballs/comentaris de text | Tot el curs | 30% |
Presentacions i debats sobre els comentaris | Tot el curs | 15% |
Prova final | Final | 40% |