Gestió d'equips
Dades generals
Nom de l'assignatura | Gestió d'equips | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Formació bàsica | ||
Impartició | 2n semestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 30 Altres hores presencials: Hores per treballs dirigits (no presencials): Hores per estudi i aprenentatge autònom: |
|
Professor/a | Joan Fargas | ||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
CT1-CT2-CT3-CT4-CT5-CT6-CT7-CT8-CT9-CT10-CT11-CT12-CT13-CT14-CT15-CT17
CG4-CG5-CG10-CG11-CG12-CG14-CG16-CG17-CG18-CG19-CG23-CG24-CG25-CG 26-CG27
PG2-PG4-PG6-PG8-PG9-PG10-PG11-PG12-PG13-PG14
Objectius concrets de l’assignatura
Treballarem sobre tres aspectes troncals que conflueixen en la gestió i el treball en equip:
el coneixement personal (centrant-nos en la posició/aportació personal de l’alumne en l’equip sigui quina sigui la seva funció);
la importancia de la comunicació en el treball en equip (com ens diem les coses,com ens escoltem, creences, emocions col·lectives…);
finalment un conjunt d’eines pràctiques vinculades a aspectes més concrets (reunions, mirada, sel·lecció de personal,…).
Coneixement personal
- Despertar l’interès per l’auto-observació i el coneixement personal (punts forts, punts dèbils i aspectes a treballar).
- Introducció a l’Eneagrama –Psicología dels Eneatipus–
- Elaborar un pla d’acció personal (Objectius, planificació, seguiment).
Comunicació
- Adquirir eines per millorar la comunicació prenent consciència de la importància de les paraules emprades, i els contextos i diversitat de visions implicats en cada acció comunicativa.
- Treballar l’escolta conscient
- Aprendre a reconèixer creences limitadores individuals i/o col·lectives.
Eines per a la gestió d’equips
- Saber planificar i gestionar reunions.
- Conèixer elements clau d’un procés de selecció de personal.
- Introducció a La mirada sistèmica
- Conèixer teories i exemples de la transformació de projectes i la motivació dels equips
- Reconèixer emocions col·lectives de l’equip.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
Els continguts no es treballaran exactament per aquest ordre i els blocs es barrejaran durant les sessions
en funció de l’evolució del treball fet amb el grup d’alumnes.
Coneixement personal
- Auto-observació
- Introducció a l’Eneagrama
- Objectius i meta-objectius personals - Plà d’acció
Comunicació
- Mapa (PNL)
- Nivells d’escolta
- Rapport
- Canals de Comunicació
Eines per a la gestió d’equips
- Gestió de Reunions
- Selecció de personal
- La Mirada Sistèmica
- Transformació dels equips
- Emocions Col·lectives
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
Les classes combinaran aspectes teòrics amb activitats pràctiques (dinàmiques i exercicis), construint part dels continguts a partir de les aportacions dels alumnes (des de les experiències pròpies, la participació i el debat).
Les activitats a l’aula s’adaptaran, en la mesura del possible, per tal de vincular-les a la realitat, punt de partida i background dels alumnes del grup (detectades en l’avaluació inicial i en treball setmanal del grup)amb l’objectiu d’enllaçar el procés formatiu amb els camins particulars de cadascun dels estudiants.
Part del contingut teòric el treballaran els alumnes prèviament a la sessió-classe amb lectures d’articles,fragments de llibres, visionat de vídeos, recerca d’informació… reservant, sempre que sigui possible, el temps de la classe al debat, el treball conjunt, els exercicis o l‘experimentació/vivència de situacions amb role-playing o d’altres dinàmiques.
Es proposaran activitats individuals i en grup tan presencials (a classe) com no presencials (per realitzar fora de l’horari lectiu), realitzant part de plantejament i del seguiment a l’aula.
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
L’avaluació de l’assignatura serà continuada amb registres d’avaluació puntuals derivats dels treballs en
grup, les dinàmiques de classe i els treballs individuals.
La proposta del repartiment percentual del “pes” en la qualificació final és la següent:
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Assistència i participació | continuat | 20% |
Preparació prèvia a les sessions | continuat | 20% |
Activitats de classe | continuat | 20% |
Diari personal de l’assignatura | continuitat + valoració final | 15% |
Pla d’acció personal | inici sessió 4 o 5 sessió individual-tutoria Lliurament Tutoria Final.
|
25% |