ESMUC
> L'Escola
> Departaments
> Producció i Gestió
> Assignatures
> Gestió de projectes comunitaris
Gestió de projectes comunitaris
Dades generals
Nom de l'assignatura | Gestió de projectes comunitaris | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Formació bàsica | ||
Impartició | 2n semestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 30 Altres hores presencials: 2 Hores per treballs dirigits (no presencials): 29 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 29 |
|
Professor/a | Núria Sempere | ||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
CT1-CT3-CT6-CT7-CT8-CT10
CG7
PG 11
Objectius concrets de l’assignatura
- Comprendre els conceptes fonamentals que defineixen la gestió de projectes comunitaris com a competència de l’àmbit de la gestió
- Analitzar els components específics i les variables genèriques que caracteritzen la gestió de projectes comunitaris d’acord amb el seu context
- Conèixer els elements que configuren el procés de gestió de projectes comunitaris
- Identificar els factors crítics que modulen la gestió de projectes comunitaris
- Definir els àmbits i les funcions que interaccionen professionals de perfil divers en els projectes comunitaris
- Determinar perfils professionals concurrents a l’àmbit de la gestió de projectes comunitaris
- Assolir una visió del panorama internacional dels projectes comunitaris
- Dissenyar, analitzar i aplicar, en situació de rol a l’aula, les funcions concurrents als projectes comunitaris
- Conceptualitzar l’avaluació com un procés d’ajut, reflexió i regulació dels projectes comunitaris com a eines de transformació social
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- Els fonaments conceptuals i històrics de la creació i la música comunitària.
- La música com a factor d’emancipació individual i col·lectiva.
- Conceptes clau de l’impacte social de les arts: desenvolupament individual, desenvolupament col·lectiu, cohesió social, empoderament comunitari, identitat i imatge local, salut i benestar.
- Elements de gestió de projectes comunitaris.
- Tipus de projectes comunitaris.
- L’operativa del projecte.
- Sobre el procés i el resultat. Sistemes d’avaluació.
- Metodologies de la implicació dels diferents agents del territori.
- Aliances, partenariats, xarxes i participació.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
- L’assignatura s’organitzarà en sessions col·lectives (presencial).
- L’alumnat tindrà una càrrega de treball individual (no presencial)
- d’anàlisi de textos
- de cerca i compilació d’informació
- de treball en equip
- de preparació d’una exposició oral individual amb suport audiovisual
- Cada sessió inclourà:
- una part expositiva de la professora i/o d’un/a dels alumnes identificant
- els trets fonamentals de la lectura o
- la institució analitzada i propiciant
- una part deliberativa amb la participació activa i obligatòria dels estudiants
- una part expositiva de la professora i/o d’un/a dels alumnes identificant
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Registre dels debats realitzats a classe | 30% | |
Comentaris redactats a casa | 20% | |
Presentació de l’anàlisi d’una institució | 30% | |
La prova final | 20% | |