Marketing
Dades generals
Nom de l'assignatura | Marketing | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Formació bàsica | ||
Impartició | 1r semestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 30 Altres hores presencials: 2 Hores per treballs dirigits (no presencials): 35 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 23 |
|
Professor/a | Joan Oller | ||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Transversals: CT1- CT2-CT3-CT4-CT6-CT7-CT8-CT9-CT10-CT12-CT13-CT14-CT15
Generals: CG10-CG12-CG18-CG23-CG24-CG26-CG27
Específiques: PG3-PG8-PG9
Objectius concrets de l’assignatura
Dotar als alumnes dels coneixements i eines del màrqueting i la capacitat d’adaptar-los al món de la música. Amb èmfasi especial a les transformacions que s’han viscut en la revolució digital.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- Introducció històrica. Orígens. Definicions de màrqueting. Definicions de mercat.
- Les decisions estratègiques. Tècniques i exemples de segmentació. Definició de Públic Objectiu. Proposta de valor i fet diferencial. Formes d’analitzar la competència. Propostes de posicionament. Particularitats dels mercats musicals.
- La investigació de mercats. Transformacions com a resultat de la revolució digital.
- El Màrqueting Mix. Producte, preu, comunicació i distribució. El Màrqueting Mix adaptat als serveis i, en concret, a l’organització de concerts: la música, el lloc del concert, el personal implicat, la venda d’entrades, el preu, l’organització i la comunicació del concert (o cicle).
- Elaboració de pressupostos.
- Les grans transformacions amb l’aparició d’internet i les xarxes socials. Reptes i amenaces. Les Comunitats. La decadència dels mitjans de comunicació tradicionals. Les noves maneres de comunicar i vendre. Els nous controls sobre la qualitat. La transformació de la relació amb el públic: de caçadors a ramaders.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Assignatura d´impartició col·lectiva que conjugarà explicacions del professorat, exercicis a classe, exposicions dels estudiants i activitats participatives, tant en el marc del grup com en subgrups, a fi d’extreure conclusions a partir de l’anàlisi de casos concrets.
Es treballaran les habilitats comunicatives en el marc de les relacions interpersonals professionals.
L´activitat fora de l´aula es limitarà a l´elaboració, execució i presentació d’un projecte de marketing.
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
L´avaluació de l´assignatura es fa tenint en compte:
- L´avaluació inicial o diagnòstica, que servirà per a orientar les estratègies docents per a assolir els objectius de l´assignatura.
- La participació a classe, on l´estudiant demostrarà la seva evolució.
- Els exercicis fets a classe
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Participació a classe | Tot el curs | 40% |
Treballs fets a classe | Tot el curs | 20% |
Treball final | Al final | 20% |
Presentació del treball final | Al final | 20% |