Tècniques de comunicació
Dades generals
Nom de l'assignatura | Tècniques de comunicació | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 1r semestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 45 Altres hores presencials: 1 Hores per treballs dirigits (no presencials): 10 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 34 |
|
Professor/a | Imma Grimalt | ||
Departament | Producció i Gestió |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Cap.
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Transversals: CT1-CT3-CT4-CT7-CT9-CT10-CT12
Generals: CG10-CG18-CG24-CG26
Específiques: PG3-PG8-PG9
Resultats aprenentatge (objectius generals)
- Desenvolupar la capacitat de relació amb interlocutors i llenguatges diversos.
- Entendre els fets musicals com una activitat que ha de ser concebuda dins de la vida social i cultural d’una comunitat, amb les distintes concepcions sobre la música, les funcions i els contextos on s’utilitza, les actituds i valors socials que pot vehicular.
- Desenvolupar capacitats per a la conducció i organització d’equips, de motivació i de lideratge en el marc de la funció directiva.
Objectius concrets de l’assignatura
- Analitzar les variables que caracteritzen les tècniques de comunicació d’acord amb el seu context.
- Conèixer els conceptes fonamentals que defineixen les tècniques de comunicació com són la gestió d’emocions, l’assertivitat, l’empatia.
- Dissenyar, aplicar i analitzar, en situació de rol a l’aula, exercicis per millorar les presentacions de projectes i treballs en públic.
- Saber utilitzar un ampli ventall de recursos humans i tecnològics relacionats amb les tècniques de comunicació.
- Identificar la idoneïtat de la imatge professional per a la projecció en xarxes socials.
- Conèixer el procés de creació de continguts en xarxes socials i plataformes de música.
- Saber utilitzar estratègies de comunicació en premsa digital.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- La comunicació
- Habilitats comunicatives
- Assertivitat
- Empatia
- Gestió d’emocions
- Presentació oral
- Imatge professional
- Xarxes socials
- Comunicació digital
- Creació de continguts en plataformes de música
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
L’assignatura s’organitzarà en sessions col·lectives (presencial).
Cada sessió inclourà una part teòrica que desenvoluparà el professor, i una part pràctica, amb la participació activa dels estudiants, que exemplificarà la part de continguts (presencial).
Treballs individuals (no presencial).
Presentació dels treballs i discussió sobre el contingut i la forma(presencial).
Planificació de les activitats (descripció i temporalització)
Classes participatives amb suport informàtic (1,5 hores setmanals)
Activitats participatives relacionades amb els continguts teòrics (1,5 setmanals)
Activitats d'avaluació (durant el curs)
Elaboració i presentació d'un treball escrit (al final de l'assignatura)
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
S’aplicarà el criteri d’avaluació continuada formativa amb registres d’avaluació puntuals tenint present:
- El disseny i presentació d’activitats, defensa de treballs
- La participació i les competències demostrades in situ durant el procés d’interacció didàctica
- Controls escrits puntuals
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Avaluació inicial. Prova escrita de coneixements previs sobre l’assignatura | Inici de curs | 0% |
Participació activa i competències demostrades in situ durant l'activitat lectiva | Avaluació continuada formativa | 40% |
Presentació de treballs | Avaluació continuada | 20% |
Exposició treball final | Desembre-gener | 40% |