Seminari de teoria i composició
Dades generals
Nom de l'assignatura | Seminari de teoria i composició | ||
---|---|---|---|
Tipus d'assignatura | Obligatòria | ||
Impartició | 2n quadrimestre | ||
crèdits ECTS | 3 | ||
Valor total en hores | 90 |
Hores presencials lectives: 45 Altres hores presencials: 5 Hores per treballs dirigits (no presencials): 5 Hores per estudi i aprenentatge autònom: 35 |
|
Professor/a | Professor convidat | ||
Departament | Teoria, Composició i Direcció |
Prerequisits i orientacions prèvies per a cursar l’assignatura
Tècniques compositives III. Composició principal 6
Competències que es desenvolupen en l’assignatura
Consultar document general de Competències-Matèries.
Resultats aprenentatge (objectius generals)
Consultar document general de Resultats-Matèries.
Objectius concrets de l’assignatura
1. Valorar els treballs de recerca i desenvolupar metodologies de treball en el camp de la teoria, la composició i l’anàlisi musical a partir de models de crítica dialògics i cooperatius.
2. Desenvolupar criteris i metodologies d’experimentació i recerca de nous mètodes constructius i analítics en relació a la composició musical, i una sensibilitat crítica però oberta envers les noves propostes.
3. Romandre al dia sobre les més recents tendències compositives i musicals des d’una vessant tècnica, analítica i estètica dins del panorama internacional.
4. Explorar nous mètodes i perspectives creatives, teòriques i analítiques a problemes diversos en l’aproximació al fet musical i descobrir temàtiques i línies d’actuació que permetin encaminar futurs projectes de recerca.
Blocs temàtics (continguts de l’assignatura)
- Variables, a proposta del professor, en funció dels temes teòrics, compositius i analítics a tractar. Metodologies en els àmbits de la teoria, l’anàlisi i la composició.
- Exposició, crítica, argumentació i debat degudament fonamentats i articulats, i aplicats a la temàtica desenvolupada.
- Incorporació de models de treball en equip i interdisciplinari en la realització de les investigacions. Creació, sistematització o anàlisi aplicats en cada cas.
Activitats d’aprenentatges i organització general de l’assignatura
Metodologia de classe i activitats principals d’aprenentatge (presencials i no presencials)
- Sessions setmanals col·lectives.
- Plantejament de temes a analitzar i debatre.
- Participació oberta de tots els estudiants.
- Assignació de treball analític i exposicions a realitzar per cada estudiant.
- Assignació d’audicions i estudi de partitures com a treball personal de preparació de les classes.
- El professor planifica el curs al voltant de temes relacionats amb la composició actuals: tècniques de composició, orquestració, anàlisi d’obres d’un o d’uns autors determinats...
- El profesor facilita el llistat de material necessari pel curs i per a la preparació de les sessions.
- Les sessions es basen en el material presentat i analitzat i en el debat i participación del conjunt dels estudiants.
Planificació de les activitats (descripció i temporalització)
A determinar en cada cas
Avaluació acreditativa dels aprenentatges
Criteris i sistemes d’avaluació de l’assignatura
- El professor avalua la participació de l’estudiant, els seus treballs i l’evolució feta sessió a sessió.
- Avalua també les exposicions assignades i el treball final de l’assignatura.
Activitats d’avaluació i la seva relació amb la qualificació final
Activitat o registre d'avaluació | Període o moment de realització | Pes en la qualificació final |
---|---|---|
Participació i aportacions a classe | Avaluació continuada | 40% |
Exercicis i exposicions | Avaluació continuada | 20% |
Treball final | Final de curs | 30% |
Exposició del treball a classe | Darrera setmana de curs | 10% |
Fonts d'informació bàsica
Partitures, lectures i enregistraments específics en cada cas.